always love, even when you wanna fight

Ibland känns det bara så värdelöst att blogga om vad jag gör om dagarna.
Ja menar, vem vill läsa om vad jag gör om dagarna? Heck, jag vill inte ens läsa om vad jag gör på dagarna.
Jag känner just nu att de enda jag vill läsa om vad dom gör om dagarna är mina vänner. Som jag känner.
Annars känner jag att "Okej, idag ska Herr Andersson äta gröt. Men oj vad intressant. Håll i hatten, det kommer mer! Han, han gick just ut med hundern också!! Detta är något jag kommer bära med mig i livet.. <3"
Hänger ni med? Det känns lite meningslöst nu att läsa om folk jag aldrig träffat om vad dom gör en torsdagseftermiddag.
Sen tycker jag det är roligt, missförstå mig inte. Jag kan tycka det är skitkul att läsa bloggar. Jag går in på mina vänners bloggar varje dag och hoppas att dom lagt upp något nytt. Men då är det en annan grej. Det är mina kompisar, människor jag träffat.

Nu låter jag surig, förlåt. Det var inte tanken bakom det här inlägget.
Men jag tror det är för att jag tröttnat på att blogga om mig och mitt trista liv. Jag vill att min blogg ska vara något mer, någonting annat.
Det jobbiga är ju dock att jag inte vet vad jag vill att det ska vara.
Jag hade ju en musikblogg förr för en kort period och det var faktiskt rätt roligt.
Dela med sig av min musiksmak och så.
Helt okej.

Jag funderar nu sådär spontant på om jag ska återgå till att bara du vet, göra sånt.
Blogga om inspiration. Bilder, youtubevideor, låtar, låttexter, citat, mina funderingar.
Det är sånt jag känner att jag vill dela med mig av, inte vad jag gjorde efter skolan (läs; datorn. sov. vaknade. repeat.). 

Så jo, det var det jag ville få ur mig.
Jag suger på att blogga, jag vet.
Men det är inte roligt att göra saker man inte tycker är kul, det kan inte bli mer logiskt än så, eller hur?

Så nu tycker jag att vi ber en bön för att detta håller i sig och min blogg blir mer av en cool blogg av en cool tjej med dessa saker som innehåll (typ det jag skrev alldeles nyss, men sammanfattning är bra):
- Bilder (på vänner, från tvserier, från filmer, inspiration, random stuff etc.)
- Musik (youtubelänkar, spotifylänkar, kärleksförklararingar till låtar, låttexter)
- Youtubevideor (musikvideor, nigahigavideor och dylikt, andra videor)
- Texter (mina tankar och funderingar, citat, utdrag från böcker, uttrag från låtar etc)

Jag hoppas mina läsare (om det någon finns kvar alls (ja jag älskar paranteser (uh, en parantes i en parantes i en parantes, inception-style) ) ) inte hatar mig nu eller tröttnar totalt. Isåfall vill jag tacka och bocka för era besök hit till min simpla blogg, det var en ära att ha er här.

Adios amigos!

Kommentarer
Postat av: Elsa

det är just därför du ska blogga. du tycker om att läsa dina vänners bloggar. det gör we too! :D

2011-06-22 @ 16:59:39
URL: http://hejelsa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0