Gud som haver barnen kär, har du någon ull?

God förmiddag mina fagra kompanjoner.
Hur är livet?
Mitt liv kan man inte klaga på,
jag lever livet i Övik och det är sorgligt att tänka på att veckan är
slut relativt snart.

Just nu sitter jag vid Ankans dator i tystnad, för
Ankan är och jobbar och Anna tar sig ett lyxigt bad.
Det ska jag också göra lite senare, men man vill ju inte
gärna vara två människor i badkaret samtisdigt, inte jag iallafall.
Om ni nu vill det så är det eran ensak, vem är jag att döma?

Igår var en riktigt lyckad jag måste jag säga!
Jag och Anna shoppade medan Ankan jobbade, sedan åt vi på en
Asiatisk resturang med jordklotets bästa buffé.

Jag har ont om pengar så jag köpte inte mycket, det får vänta tills mamma och pappa kommer på fredag med mer pengar.
Jag är ute efter sandaler, bikini (!) och jeansshorts.
Bikini hittade jag en underbar på HM men jag är dock inte helt säker än så jag behöver mammas råd.
Sen hittade jag en hel del snygga jeansshorts på BikBok så där ska jag också testa lyckan i slutet av veckan.
Sandaler har jag inte letat efter än, för det vill jag inte köpa utan mammas bekräftelse, då känner jag mig korkad, mammor vet trots allt (för det mesta) bäst.

Oj, justdet! På HM hittade jag en klänning som möjligen kan vara den finaste jag sett i hela mitt liv.
Jag hoppas för allt i världen att det sitter som en smäck för åh, vilken pärla!

- Men vad köpte hon nu då? undrar ni säkert.

Jo, jag köpte mig sånna där tråkiga saker som hårnålar och hårsnoddar.
Sen var vi inne i på Gamestop och där fann jag två nya CSI-datorspel (kalla mig nörd eller töntig, I don't care. haha) som jag köpte tillsammans med Hanna och mamma.

Och ja, det var det jag köpte, inte särskilt mycket att hänga i granen kanske,
men äsch, jag ska ju shoppa mer säger jag ju.

Vart var jag? Jo!
Efter shoppingdagen så åkte vi hem till lägenheten och levde livet
och kvällen slutade med Mahjong, kvällsfika och så mycket skratt så jag var nära att kissa på mig tusen gånger om.

Jag och Ankan drog fram dessa böcker, dessa underbara böcker.
Ni vet dom som Mark Levengood och Unni Lindell har gjort?
Det är iallafall böcker fullproppade av klockrena barncitat och hujeda mig vad vi skrattade!
Ankan har två av deras böcker (Gamla Tanter Lägger Inte Ägg & Gud Som Haver Barnen Kär, Har Du Någon Ull) och gash, jag rekomenderar som starkt.

Hörrni, nu har ni fått ett innehållsrikt inlägg, det tycker jag faktiskt.
Så här avrundar jag för den här gången,
vi ses när vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0